چکیده مقاله:
در این مجموعه سیستم اهرمبندی ترمز که یکی از مهمترین قسمتهای سیستم ترمز می باشد، در دو قسمت زیر واگن و روی بوژی مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا سعی شده است که قطعات، مکانیزمها، عملکردها و مقاومت استاتیکی آنها به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد. همچنین مقایسه ای میان قطعات و مکانیزمها در سیستم روسی و دیگر سیستمها صورت گرفته و سادگی این سیستم در مقابل دیگر سیستمها نمایش داده شده است. در ناوگان ریلی کشور انواع گوناگونی از این اهرمبندی موجود است که همگی از لحاظ ماهیت یکسان هستند. یعنی تمامی آنها وظیفه انتقال و افزایش نیروها را دارند و تنها در شکل و ابعاد به واسطه نوع واگن و سوپاپ متفاوت هستند. به همین جهت در کلیات با هم مشترک هستند. از آنجا که منابع و اسناد چندانی در این موضوع خصوصا سیستم روسی موجود نمی باشد، بیشتر این مطالب حاصل بررسی مستقیم سیستمها و مشاوره با اساتید این سیستمها و ترجمه متون مختلف می باشد.
|